1r Viatge en caravana a França!

Bon dia tothom!

Començo a redactar les meves aventures amb la caravana que fa pocs mesos he comprat i voldria compartir amb vosaltres nostres escapadetes...

LA CERCA

Doncs bé, un any més arriba l'agost, i amb ell com cada any arriben també les aglomeracions, i els corresponents preus desorbitats s'apoderen dels càmpings de casa nostra. Si bé el mes d'agost acostuma a ser el mes per excel·lencia de les vacances per la majoria de la gent, a mi no és un mes en el que m'agradi massa viatjar, però bé al cap i a la fi ningú posa mala cara a una escapada amb la caravana oi?

Portavem ja molts dies buscant i rebuscant càmpings per tota la geografia catalana que complissin les 3 regles o almenys alguna d'elles d'el "càmping ideal" :

1) NET

2) BARAT

3) BUIT

Evidentment no trovavem res de res, així que vaig decidir ampliar una mica més el nostre radi de cerca, quan vaig anar a petar a la zona de la Catalunya Nord. Personalment per a mi que tinc familia a França sempre ha resultat una simple zona de pas, així que el fet de passar-hi uns dies i coneixer el territori a fons semblava una bona idea.

Després d'hores de cerca i comparar diversos càmpings ( per cert la majoria un 70% més barats que a Catalunya) vaig decidir-me pel càmping ALOHA CAMPING CLUB que es troba a la localitat d' AMELIE LES BAINS-PALALDA, a escassos 20 minuts de la frontera.

El preu era raonable, la zona semblava no molt massificada i les instal·lacions feien bona pinta, així que vam enganxar la caravana i amunt que fa pujada.

Vam arribar al càmping i semblava complir els nostres requisits, varem tenir parcel·les per escollir, aixi que tampoc hi havia massa gent, i tot semblava estar correcte. Les parceles tenien llum i aigua individuals, i molta ombra i pel que fa als serveis, dutxes, etc estaven molt bé. Al final de l'article fare balanç del càmping i un adjuntare links.

Així va quedar el nostre xiringuito.

VISITES

Durant els nostres dies en aquesta regió varem visitar diversos pobles i ciutats amb llocs prou interessants.

No m'enrotllo més i us deixo fotos d'alguns dels llocs visitats.

Visita a la ciutat de Ceret, capital del Vallespir i centre ccomercial i cultural de la zona.
Varem visitar els seus carrerons medievals, el seu famós pont del Diable, i places i fonts dissenyades per Dalí i Picasso que van deixar la seva empremta en aquestes terres.

Com no podia ser d'altra manera també vam aprofitar per treure el cap per Collioure, poble costaner turístic i amb coses curioses per visitar per exemple la seva famosa torre dins l'aigua, el seu casc antic o les muralles que s'endinsen en el mar, a més encara que a mi aquests llocs no m'agraden massa, vam entrar al cementiri de Collioure per contemplar la tomba d'Antonio Machado, mort aqui durant el seu exili. Això si, si us decidiu a anar a Collioure en temporada alta i en cotxe armeu-vos de paciència ja que aparcar aqui no es cosa fàcil, ni pagant!

Un altre dia vam apropar-nos al municipi d'Arles sur Tech, una petita vila d'origen medieval amb un preciós monestir, que podeu visitar lliurement i atenció, amb entrada gratuita!

I després d'un calorós dia de turisme que millor que arribar a la caravana i prendre un Panaché, una beguda típica de França, ben fresquet i sopar unes creps de pernil i formatge abans de tornar cap a casa!

CONCLUSIONS DEL CÀMPING

El càmping en gerenal estava bé, per ser ple agost estava molt buit, només 1/4 de les parcel·les estaven plenes, pel que fa a horaris, no oblideu que sou a França, els supermercats tanquen a les 19:30, i la recepció del càmping a les 19. De fet, el check-in l'heu de fer entre les 15 i les 19, encara que si arribeu més tard com va ser el nostre cas no us posaran problema. Les activitats per nens també tenen un horari diferent, per exemple l'activitat de tarda comença a les 15, i la de nit a les 20:30.

El càmping compta amb parc infantil i una petita piscina pels nens i una de més gran pels adults amb tumbones gratuites, això si, pel nostre gust hi faltava una mica de manteiment, però en general hem estat agust, ho recomano!

Espero que us hagi agradat el nostre primer viatge en caravana i si us animeu a anar a la zona feu-nos ho saber, salut i càmping!